02 december, 2008

Skoputs


Mina nya fina skoputsgrejer. Jag passade på att köpa ett helt kit och frågade en massa om tips och om hur man skulle göra och vad man skulle använda till vad osv... Så nu är jag skoputsexpert, om ni undrar nåt så är det bara att fråga mig :)

Kabelsnurran hittade jag när vi rensade ogräs på ett stället och tog genast med den hem, jag tyckte att det var lite klaustrofobiskt hemma så jag fyllde ut en vrå med den. (Den vrån som är precis innanför dörren.) Jag tycker kabelsnurror är fina och tänkte ha den som bord någon gång när jag får plats...


Så satte jag igång att putsa mina skor. Och allteftersom jag putsade så tog jag fram fler skinnskor ut mina gömmor och det visade sig vara några stycken! Jag hade egentligen bara tänkt putsa vinterskorna och jobbarkängorna, så att det kan bli vinter på riktigt snart, men så passade jag på när jag ändå höll på.

Som kanske synes så är ganska många av dem lite mer åt finsko-hållet och det kan ju tyckas vara lite synd när jag till dagligdags endast använder ett par jobbarskor, men bjud mig gärna på fest eller konsert eller nåt så att jag kan använda mina fina skor!

Inga kommentarer: