28 december, 2008

Hungrig!


Tro det eller ej, men jag är hungrig. Jag har nu levt på all-inclusive sedan kvällen innan julafton och det var inte lite som inkluderades då. Särskilt var det mycket mat. Jag hann knappt bli hungrig förrän det var dags att äta igen. Och däremellan skulle man proppa i sig nötte och choklad och pepparkakor och ost och vin med mera... (kanske inte så konstigt att jag inte var så hungrig när det väl blev dags för mat). Men någon promenad om dagen gjorde gott vid aptiten (särskilt den på nästan en mil, ledd av en gps med bättre eller sämre lokalsinne), efter en tur i skogen kunde man nästan kalla sig hungrig igen, då var det bäst att stoppa en skinkmacka i magen så att man inte skulle vara för hungrig när det var mat igen.

Men nu, kors i allsin dar, är jag hungrig igen. Det är i alla fall en känsla i magen som jag tolkar som hunger, även om jag tror att mitt kaloriintag de senaste dagarna skulle räcka ett bra tag till.
Jag kom hem till Göteborg igen idag, har duschat länge och gottat mig, smort in hela kroppen med olika krämer, tagit nya, rena kläder, mysbyxor (det har jag i och för sig gått i hela helgen) och nu skall jag nog äta något. Något ojuligt kanske... om jag har något.

Inga kommentarer: