25 december, 2008

GOD JUL och så...

Så var det jul, jag har fått mina lussekatter (med saffran i), jag har fått jansson, sill, prinskorv och mormors kokkorv, köttbullar, glögg, pepparkakor, knäck, kola, vörtbröd, tunnbröd, apelsin och clementin, grönkål och rödkål, dopp i grytan och jaa... säkert en hel massa till. Och inte har jag gjort särkilt mycket, så otroligt skönt. Julaftonen var lugn och skön, ingen stress, ingen massa släkt att hälsa på, inga måsten eller obevekliga traditioner. Passade mig perfekt. Kanske att jag orkar mer nästa år, men nu var det bara skönt.

Vi gick en promenad, gick på julbönen i kyrkan, åt, vilade, åt lite till, spelade corona och alias, delade lite julklappar, åt lite till. Sen gick jag och lade mig, puh. Men ikväll skall jag träff gamla vänner i Varberg, då blir det nog inte lika lugnt =).

Inga kommentarer: