17 december, 2008

glad-dag



Det har varit en ganska bra dag idag. Ja alltså, jag har varit trött som vanligt, men humöret har varit bra. Jag har känt mig glad. Och visst, det har inte uträttats några storverk precis men jag hade i alla fall lust att uträtta storverk. Eller ja, när jag var på väg hem från jobbet tänkte jag att idag skall jag göra något, sy lite på kappan, greja, fixa, dona, nåt. Jag pressade på klisterband i ärmringningen, mer än så blev det inte. Men det var i alla fall något.

Och och och. Jag har tränat! Jag var på ett pass jag inte varit på förut och det är en lite extra ansträngning för mig, men det gick bra, jag gillade ledaren och själva jymperiet gick bra. Jag flög. Eller i alla fall studsade.

Och så har jag ätit goda smörgåsar till kvällsmat. Jag köpte sill senast jag var och handlade, jag hade nästan glömt hur gott det är. Och så hade jag gott bröd från mamma och god rökt gås från pappa, det ni. (Man kan tycka att bensinen är dyr, men jag tror jag tjänar in resan hem till mor eller far på all mat jag får med mig därifrån :)

Inga kommentarer: