20 december, 2008

Att vara glad


Alltså, det är så roligt att må bättre. Hela veckan har jag varit gladare än på länge, trött som vanligt, kanske till och med tröttare, men glad och det är så roligt. Jag går runt och är glad för att jag är glad. Jag vill krama hela världen, jag vill skutta, jag vill en massa saker!

Ok, jag är trött och inte gör jag så hemskt mycket, disken står kvar och det behöver städas igen, men wtf, jag är glad. Nu syr jag och det är så roligt. Jag syr en söm och så blir jag glad, så syr jag ihop ett par bitar och det blir något och jag blir glad. Det är så roligt att vara glad, det borde man få vara jämt.

Igår var det julbord med jobbet och mina mål var att känna mig pigg, glad och snygg och att inte bli för full. Och jag lyckades med alltihop! Jag blev inte för full, bara lagom, precis lagom, jag kände mig pigg, glad och snygg, jag höll humöret uppe hela kvällen, blev aldrig sur eller ledsen eller trött. Och det var så roligt. Ja, alltså, kvällen var inte den roligaste i mannaminne eller så, men det var så roligt att vara glad! Eller nåt...

2 kommentarer:

Anonym sa...

jag älskar dig syster!

Helena sa...

älskar dig med, nuttan!