30 december, 2008

Ännu fler bilder: Fyrverkerier


Jag gick förbi en frusen pöl av större modell som Kalo envisades med att gå ut på. Jag gillade det inte riktigt, eftersom det inte varit fruset särskilt länge och jag hade ingen större lust att gå efter honom om han skulle gå igenom. Det var vackert där i alla fall, även om det inte syns på bilderna. Jag tycker att det frostbitna gräset ser lite ut som frusna fyrverkerier.




Tänk om alla kunde använda sådana istället, det hade vart nåt. Jag gillar inte smällare, i alla fall inte de som inte har någon visuell funktion, de som bara visslar och smäller. Det borde förbjudas, eller kanske bara tillåtas åt några få, som GP eller Ringhals eller större arrangemang. För visst är det så att om man inte lägger en sisådär en smärre förmögenhet på det, så blir det bara en fjuttig "poff" med lite vit glitter runt? Då till och med glittret på den allra minsta tärnan i luciatåget sprakar mer. Överskattat är vad det är. Pah! (läs in lite ironi i det hela, med en allvarlig underton)

Inga kommentarer: