30 december, 2008

Tröttheten




Hallå eller. Jag sov 12 timmar inatt igen. Gick och lade mig vid halv elva och tänkte att då borde jag ju vakna i god tid, ha en lugn morgon och träffa Allis vid ett för lunch. Men ögonen bara ville inte öppna sig. Till slut tvingade jag mig upp (inte ens Kalo ville gå upp innan mig, han brukar ju annars vara min väckarklocka) när jag insåg att jag skulle få brått om inte jag gjorde det.

Jag kände mig ganska pigg, en stund i alla fall. Men så åkte jag in till stan för att träffa Allis och sen blev jag trött igen. Puh! Alla dessa människor. Så otroligt många människor det finns, och att alla ska in till stan! Knapp-Carlsson var helt proppfullt så jag struntade i det, däremot Gårda Textil var luftigt och fint. Inte mycket mellandagsrea där inte. Men dom har ju så fina tyger! Ah, jag skulle vilja köpa hela affären!

Skulle även handla lite bröd och sånt, och ett stopp på systemet. Mataffären var en dimma av ta-mig-hem-snart-annars och jag orkade inte mer än titta inåt systemet från spårvagnen på vägen hem. Bilarna stod i kö utanför och kassaköerna försvann utom synhåll inåt affären. Näe, det får vänta till imorn tänkte jag. Så skönt det var att komma hem! Nu ska jag dricka lite glögg, sen blir det kanske lite kappa?

(Bilderna är från igår, Kalo äter is)

Inga kommentarer: