31 maj, 2008

Regnbågsfestival


Det är tydligen HBT-festival i helgen. "VA!? har du missat det, det står ju i varenda tidning" jo, men jag läser inte så mycket tidning, jag plockar mest upp dom och slänger dom (eftersom inte folk gör det själva, bitter bitter) men jag läste nån löpsedel om att det blir karneval i helgen. Hammarkullekarneval. Men som tur är så har jag familj som är mer up to date med HBT-världen så några av oss var på regnbågsmässa i går.
Om någon skulle fråga så skulle jag kalla mig kristen, men när jag nu tänkte efter så kunde jag inte komma ihåg när jag var på mässa senast. Alltså med nattvard och allt. Jag har ju varit i kyrkan på gudstjänst (men även där fick jag tänka efter länge, jo det var när jag och k spelade i Värö missionskyrka förra sommaren) men mässa med nattvard var längesen.
Och så pratade farbror G om maktstrukturer och sitt arbete och så, och faster B fick pris för att hon är så duktig. Heja släkten. Och sen blev det pizza i gröngräset med folköl till. Det är bra picknickmat det, resten äter jag idag.

Men så kom vi in i värmen när det hade blivit alltför kallt och myggigt där ute och alla blev med ens dödströtta. Och trots att jag sov i kanske nio tio timmar har jag varit lika dödstrött idag. Jag och systeryster var på Kvibergs marknad och kollade runt och köpte grönsaker och frukt. Det var som jag mindes det, en fläkt av utlandet och massa folk. Och varmt! Tokigt varmt. Jag köpte en massa frukt och har nu avnjutit en fruktsallad med valnötter, russin och honung på. Mums! Men så trött jag fortfarande är! Kalo har tråkigt och vill gå ut, men jag är trött och vill... inte så mycket alls. Nu ska jag göra ett ryck och... eh... hitta på nåt. Vi får se vad det blir.

Inga kommentarer: