21 maj, 2008

Jag har ett förslag.


Bakgrunden till förslaget finns i mitt kök och i mitt huvud. Eller finns inte alls i mitt kök men väldigt mycket i mitt huvud. Jag har på det senaste inte haft någon lust alls nästan att laga mat och det blir ganska tråkigt i längden. Ja, alltså, man kan väl leva på mackor ganska länge, men så himla kul är det ju inte. Och inte blir det många matlådor av det heller. Ett tag bakade jag rätt mycket bröd, och det varierade ju mackorna lite, men nu... blä. orkar ingenting.

Så här kommer mitt förslag: Du lagar min mat! Okej, det kanske inte låter så kul det heller, jag ska förklara. Du hittar ett recept, alternativt kommer på en rätt som du kan i huvudet, skickar inköpslista till mig, jag handlar det som behövs i förväg, du kommer hem till mig och lagar maten, jag hjälper naturligtvis till lite om du vill, vi äter maten tillsammans, jag diskar. Det är win-win för hela slanten. Du äter gratis -jag slipper laga. Vad sägs?

(Men ok, det ska ju helst vara ganska nyttigt och ganska billigt också. Det funkar inte att säga "hej helena, jag kommer hem till dig och lagar hummer. fixar du ingredienserna?)

Bilden är från ica.se, från ett recept på "sommarsallad" men jag tycker det ser väldigt mycket ut som kött...

4 kommentarer:

kpx sa...

:D det är en bra ide, jag o elisabet gjorde så några gånger för jag inte hade några pengar.

Helena sa...

kpx: ...så när kommer du? :)

kpx sa...

snart blir det, vi bor ju nära o allt :) inga problem, men veganskt blire

Helena sa...

kanoners! du kan ju få den där ölen som jag har lovat dig då. glömde ju det sist