21 maj, 2008

Ett halvår sen


För ett halvår sedan var det mindre roligt i mitt liv. Vi hade gjort slut, jag och Martin, och det var flyttning på gång. Och lägenheten fick jag knappt en vecka innan själva flytten, men innan dess var det mycken oro över boende. Det är ju inte det lättaste att få tag på lägenheter här i Götet, som bekant. Det var nedpackning av saker och uppdelning av saker och undanstuvning av saker. Sakerna! så många jag har... Och den första snön kom och hotade med en lång vargavinter men blev bara lite snöslask. Men på många sätt var det jobbigt. Och mörkt. Vinterns mörker hade ännu inte blivit sitt mörkaste och det kändes mörkt ändå. Osh någonstans där i sörjan och sorgen fyllde jag kvartsseklet. Det kom bort lite i allt det andra, så på sätt och vis är jag väl fortfarande tjugofyra. Vi hade ju planerat något stort, jag, Martin och M. Men det blev inget av det. Kanske en annan gång...

Säkert hade jag pms också.

Det var ett halvår sedan det.

Inga kommentarer: