10 maj, 2008

Manodepressiv? -nä, det är bara PMS

Nu ska jag berätta något som ni kanske inte visste. Jag har inte bara en pojkvän, jag har en flickvän också. Hon heter Per-Marie Sundström och har funnits vid min sida ett bra tag nu. Vi har ett lite komplicerat förhållande kan man kanske säga, jag hatar henne och skulle helst av allt slippa henne, men hon är en sån där unflushable sak som man inte blir av med så lätt. Man kan säga att vi har ett distansförhållande och att hon kommer och hälsar på någon gång i bland. Dessvärre kommer hon och stannar längre och längre tider, förr kanske hon kom en dag och var borta nästa, men nu... ibland stannar hon nästan en vecka!

Hon var på besök nu i veckan och förpestade min tillvaro ett tag, därav de få och oengagerade inläggen här på bloggen. Men nu har hon stuckit igen så nu ska jag uppdatera er lite om hur min vecka har sett ut. Det får bli i bildform för ingen människa orkar väl läsa långa inlägg med upprabblingar om vad man har haft för sig. Några bilder kan man däremot lättare smälta.

Jobbat har jag ju gjort som vanligt, ganska mycket för det har blivit övertid och grejer... puh

Jag har varit i min favoritskoaffär Provskor och köpt dessa söta plus ett par till som Kalo genast testade klacken på. Dumma hund.

Min mor fyllde år förra helgen så då var jag där på kalas, men så hemskt glad över kalaset ser hon ju inte ut. Tror iofs att hon var ganska glad.

Syster B hade kommit hem från Amerikat efter ett par månader där och innan jag hann säga hej var det hon som skaffade en liten parvel hon med.

Söt som strykbrädor var den, en liten pudelflicka vid namn Vilma.

Grillats har det också. Här med Martin, Vally och Kalo vid Delsjön. Gott och mysigt..

Även om Vally tyckte att Kalo blev lite för närgången när hon skulle äta.

Grillades gjordes det även igår kväll men denna gång här hos mig. Eller snarare vid sjöbergen, med en fin utsikt över hamn och industrier på Hisingen.

Det har varit en del mode nu också. Förra helgen var det Fresh Fish-mässa där några från min gamla klass var med. Kul men synd att ingen av dem vann, det hade ju varit ännu roligare. Dessutom var det idag dags för Tillskärarakademins visning och det var också roligt. Det är roligt att se vad andra hittar på, man blir inspirerad. Allting var ju naturligtvis inte vackert, eller ens lite fint, enligt mig då, men man kan ju inte gilla allt.

1 kommentar:

averater sa...

Härligt inlägg, bilder är grejt. ses snart. sova nu.