07 september, 2007

Stora tjocka släkten

Ja, ok, det är väl ingen som är tjock precis, men en stor släkt har jag i alla fall. I helgen som gick hade vi vårt årliga släktläger (bara en sån sak, inte bara en dag, utan en hel helg) med släkten på pappas sida. Farfar gick hädan för två år sedan så nu är det pappa och hans syskon som är äldsta generationen. Men å andra sidan börjar det fyllas på nerifrån nu och även om yngsta generationen inte än slår farfar i vikt så slår de honom definitivt i antal. Ja, nu börjar det bli så illa att jag inte längre har riktig koll på vad de heter. (Men jag har i alla fall koll på vad mina drygt fyrtio kusiner heter, till skillnad från J på jobbet som inte visste namnen på sina åtta "...eller vänta nu, de är nog bara fem...")

Och för att visa er bredden och mängden och kvantiteten på min stora släkt tänkte jag här redovisa hela den.

  • M+A
    • S+M
    • K+P =x
    • K+J
    • E+K =x, x
  • H+G
    • A
    • B
    • C
    • D
    • E
    • F
    • I
    • J
  • B
  • I+A
    • M+J
    • M+P =E, x
    • G+A
    • G
    • D
    • M
    • S
  • K
    • E
    • J
    • S
    • M
    • M
    • P
  • G
    • A
    • M
    • J
  • A
    • G
    • H
    • E
    • B
  • R+A
    • R
    • L
    • J
Puh, jag vet faktiskt inte i vilken ordning pappas syskon kommer, men jag chansade. Plusen är giftermål och x:en är kusinbarn jag inte vet namnen på. Sen finns det ju ett gäng pojk- och flickvänner också, men dem kan jag inte heller alla namnen på så de får vara.

Och så har jag en släkt på mammas sida också, men den får nog ett eget inlägg en annan gång. Och på den sidan kommer jag få ännu fler kusiner (om jag inte redan fått det) och dessutom börjar det parallellt med det komma kusinbarn att hålla koll på. Phew!

4 kommentarer:

averater sa...

du glömde en fruga till r...

Anonym sa...

Far min eller farfar din gick bort för två år sedan. Oj vad livet går fort

Arne sa...

Nu behöver jag inte vara anonym. Hade visst skapat ett konto men glömt lösenordet. Men nu är ordningen återställd.

Helena sa...

ooops, pinsamt dålig koll.

Nu har jag rättat till det, tur att det är nån som håller koll...