18 september, 2007

Ögonblick


I lördags skulle jag iväg på fest, hade gjort mig i ordning och sminkat mig och alltihop. Sen som vanligt var jag men en liten hejdå till Vally hinns ju alltid med. När jag sitter där och klappar hejdå och Vally försöker pussa hejdå tillbaka kommer ett minne farandes, rakt in i hjärtat på mig. När jag sade hejdå till Cola, min gamla hund, just när jag var sminkad, brukade hon alltid lukta på mina ögon. Det luktade väl konstigt med mascaran man man tro. Det kittlade så roligt av hennes morrhår mot mina ögonlock. Sen fick jag mig en hejdåpuss också, men det var alltid lika konstigt med lukten på ögonen. Vally är kanske mer van vid mascara eller så har jag bytt till en sort som inte luktar så konstigt, vad vet jag, men särskilt intressanta ögon har jag då inte.

Jag saknar min lilla hund...

Inga kommentarer: