16 september, 2007

Burkfettisch?


Jo, M har ju köpt sig en TV. En jä-ä-ättefet platt-tv. För en himla massa pengar. Ja, det är inte så att jag klagar, men jag kanske inte skulle lägga en månadslön på det.

I alla fall så uppstod ett behov av en snyggare och bättre tvmöbel som skulle lite grand matcha tv:n. Så i går gjorde vi en rundtur till Göteborgs olika möbelaffärer. Det visade sig att snygga och relativt billiga (i alla fall under 3000;-) tvmöbler inte precis växer på träd här i Götet. Och var de tillräckligt snygga så hamnade priset genast nånstans runt en sex sju tusen, vilket det kanske inte är värt.

Men ack ack, gamla fina IKEA. Inte nån av de där dyra fina tvmöblerna blev det, men väl en hylla lagd på tvären. Och så några fastskruvade ben på det så är lyckan gjord.

Av någon anledning höll M mig i handen med ett stadigt grepp när vi gick genom köksavdelningen. Det hjälpte inte hur jag än suckade och suktade efter burkarna som så fint stod uppradade på hyllorna. Bara en burk, bara en liten en. En spaghettiburk har vi inte, det vill jag ha, kan jag inte få? Nehedå.

Så hämtade vi det vi skulle ha på tagsjälv-lagret och gick och ställde oss i kön till kassorna. -Jag ska bara ta en sväng och se om det finns något godis man kan köpa. Javisst. Och se vad som ligger där i en korg alldeles jämte kassorna. Spaghettiburkar! Yes! Haha, jag fick mig en burk i alla fall!

Inga kommentarer: