03 oktober, 2007

Meloooon! An-an-as!


I lördags var jag på 25-årsfest för min kusins pojkvän. Det var ett kalas med alltingår. Mat och vin och stämning och folk. Och en välkomstdrink av någon slags melonvariant. Synd bara att jag var kalas på fredagen, 25-årsfestsuget befann sig någon helt annan stans. Men det var trevligt ändå.

(Min mor brukar säga "men du är ju inte arton längre!" när hon får reda på att jag varit ute och svinat. Om jag drack som jag gjorde när jag var arton hade hon nog varit glad...)

Hur som helst, J slutade på jobbet i fredags och efterlämnade då racerbilen till mitt förfogande. Tjoho, vad det går. Han var också snäll och "städade ur" den åt mig också. (Fyra använda kaffekoppar är väl inte riktigt städat kanske... men i övrigt var den fin) Dessutom hängde han in en alldeles ny wunderbaum till mig "en sån där melongran, de där andra luktar så..." (vad det nu var de luktade, melon skulle i alla fall vara fräscht)

En sån där välkomstdrink varje gång man sätter sig i bilen! Tack så mycket...

Inga kommentarer: