08 oktober, 2007

Finders keepers



Nu när Joh slutat på jobbet och jag helt plötsligt har jobb tills jag dör om jag vill, har jag fått överta vissa av hans uppgifter. (Bilen har jag ju redan nämnt att jag övertagit) I dessa ingår städning av Gamlestan (plocka skräp och tömma papperskorgar, inget annat) varje måndag. Så har jag alltså idag cruisat runt i Gamlestan och plockat plockat plockat en massa skräp.

(Det är nästan så jag ska sluta röka bara för att protestera mot allt skräp som det genererar. Det är inte bara fimpar ska jag säga, det är paket också. Och plasten som sitter runt paketet. Och pappret som sitter mellan cigaretterna och paketet. Och alla tändare som inte längre duger. Och tändstickor och tändsticksaskar.)

M-hm, det var inte det jag skulle komma till egentligen. Det är nämligen så här att folk slänger alternativt tappar en hel del konstiga och ibland användbara saker också. Förra veckan fyndade jag en femtiolapp (den gick till Joas lunch) och denna veckan hittade jag en kulstötningskula (6.25 kg, nån som vill ha? man blir stark), ett litet spel (gav jag till Joa och han sade "ja, det är ju inte varje dag man får spel" haha) och en mp3-spelare. M-hm, den som hittar den får det.

Till saken hör att det finns två saker M tjatar mig blåögd på. Det ena är att jag ska jobba på Ringhals, det andra är att jag ska skaffa en mp3-spelare. Och jag säger att det gör jag när jag vill, så det så. (Och jag vill aldrig mer höra ett endaste litet ord om det, fattarude eller?) Så idag gick jag raka vägen fram till playstation3-M. Är du nöjd nu?

Nu fattas det bara att jag hittar ett jobb på Ringhals också...

(jag hittade ett anställningsbevis faktiskt, men jag tror inte det var på Ringhals)

Inga kommentarer: