14 oktober, 2007

Paret vs Porslinet


I lägenheten bodde paret. De hade sin säng där och sov i den. De hade sin tv där och tittade på den. I lägenheten bodde paret och där åt de även sin mat.

I lägenheten bodde även porslinet. Det hade sina skåp där det bodde med en vidunderlig vy över köket. Men porslinet var otacksamt att ha som inneboende. Det brukade hoppa ur sina skåp, ner på diskbänken och någonstans hittade det en massa geggamoj som det rullade sig i. Och sen lade det sig bekvämt tillrätta i oordnade högar -på diskbänken. Inte i skåpen. Och inte sköljde det av sig ens en gång utan gottade riktigt in sig i smutsen.

Paret diskade och diskade och satte tillbaka porslinet i skåpen. Men det var en ojämn kamp de förde mot porslinet. Hur mycket de än diskade och städade så hoppade porslinet ändå ut ur skåpen, igen och igen, och lade sig på diskbänken. Otacksamma porslin!

Paret vs Porslinet, 0 - 784

(Men kärleken övervinner allt...)

3 kommentarer:

Arne sa...

Singlen mot porslinet har nog en lika hård kamp men kanske vinner inte porslinet alltid.

elsa sa...

känner igen det där.. dumma dumma poslin!

duuuuv.. hur ser man hur många som varit inne på ens blog och sånt?

liseberg firar idag med dunder och brak, det låter lite som ett krig. tur att det bara är liseberg...

Helena sa...

Jag har funderat på att sätta lås på skåpen så att de inte kan smita ut. Men jag vet inte om det är så bra i längden...

elisabet:
Jag såg lisebergsfyrverkeriet (ojvilketlångtord) härifrån. (Jag tyckte det lät lite konstigt så jag tittade ut)

Statcounter.com. Man lägger till en html-kod på sidan, men det fattar du säkert bättre än jag när du kollat på hemsidan.