29 september, 2008

Saker som är jobbiga


saker som är jobbiga
ringa vårdcentralen.
vilken? hur? när?
säga vad?
vad är det för fel på dig då?

jag är så trött. jag är så trött.

saker som är jobbiga
berätta
hur mår du?
kom tillbaka

jag är så trött. jag orkar inte. jag är så ledsen.

ibland är jag pigg och glad. ibland.
ibland har jag inte pms. ibland.
det är ju inte så det ska va

saker som är jobbiga
må bra, idag är det bra, tills
berätta
hur mår du?
kom tillbaka

jag är så trött trött trött. jag orkar inte orkar inte orkar inte.

cipralex
sjukskriven

nej, men inte jag
jo, jag
jo, jag också.









Jag tröttnade på att vara så trött. Men det tar emot, allt tar emot, att ringa tar emot, att prata tar emot. Jag orkar inte.
Och allt får mig att gråta. Det är så tröttsamt att gråta. Det känns som att jag varit uppe hela natten och därefter sprungit ett maratonlopp. Så trött.

3 kommentarer:

Arne sa...

Kramar om dig.
Pappa

elsa sa...

älskar dig syster!!!! pussar och kramar
http://vinter.nu/~milis/krossastoppa/cimg2588.jpg

Helena sa...

tack gulle er.