13 september, 2008

Det blev inte som jag hade tänkt.


Först och främst. Jag har varit sjuk hela veckan. Snor, hosta, trött, näsdukar, nässpray, halsduk, läsa bok. Hela veckan. Gött att va hemma, men av en trist anledning. Jag har läst en massa bok iaf :)

För det andra. Jag skulle åka ner med bilen till pappa så skulle vi laga de där grejerna som blivit fel sen sist och sådär. Efter hundra meter smäller det till och vänster bakhjul låser sig. Det har hänt ett par gånger sen vi fixade med handbromsen men då har den släppt efter ett tag och efter lite trixande. Men inte denna gång. Nähädå. Det sitter bunnfast, som man skulle kunna sagt i Sällstorp.

Men min snälla snälla far kommer åkandes från Sällstorp med grejer och så får vi loss skiten och smörjer och kollar och kan inte hitta nåt fel och sätter ihop igen och provkör och det går bra och testar handbromsen och... så sitter den fast igen...
Knacka banka lite så lossnar den och min snälla snälla far lånar mig sin bil och tar min bil hem och ska försöka laga lite till nästa helg. Snälla snälla. Väldigt snälla far.

För det tredje skulle jag hjälpt kompisen A att flytta idag, men det blev heller inte av. Men då åker jag till Provskor istället. Det är ju ingen känslomässig förlust, men kanske blir det en liten förlust av ekonomiska medel. Och ett litet plus på skokontot :)

Inga kommentarer: