08 september, 2008

Har jag sökt den?


Det som aldrig händer har hänt. Jag har fått erbjudande om visning på en lägenhet! Dock. Efter att jag hittade denna fina har jag höjt mina krav på boplats och bara sökt sådana jag skulle vilja ha. Förut sökte jag allt jag skulle kunna tänka mig att bo i. Men det är ju inte helt oväntat fler än jag som vill ha de där lägenheterna, alltså blir det väldigt väldigt sällan någon form av visning eller så. Fram tills idag, aldrig.

Så ja kollade vad det var för något jag sökt. I Kortedala inte helt oväntat, det är väl det minst attraktiva området jag söker i. En etta, good. Tjugonio kvadrat, wtf har jag sökt den. Jag har som synes lite svårt att få plats ens på en tio kvadrat större yta än så, hur skulle jag få plats där?

Nåja, jag får väl kolla på den iaf. Den kanske är sjukt välplanerad eller nåt, men tror knappt det...

På tal om sjuk så vaknade jag med en kiwi i svalget i morse. Det kliar och gör ont, så jag ringde mig sjuk. En annan på jobbet var dunderförkyld i förra veckan och jag hoppas hoppas hoppas att det inte är det jag åkt på. Hoppas hoppas hoppas att lite extra sömn och en lugn dag får förkylningen att ångra sig.

4 kommentarer:

Maria Ådahl sa...

Det som är bra med Boplats är att man i alla fall kan tacka nej utan att man får några repressalier som på SGS.

Om lägenheten mot all förmodan är värsta drömlyan så välkomnar jag dig tillbaka till da norr-hood

Helena sa...

ja, det är ju en av fördelarna med boplats. Har nu fått höra dock att den inte har den av boplats hemsida utlovade balkongen, så nu sjönk den ytterligare på listan över åtråvärda lägenheter... typist

kpx sa...

fuck. jag gillar ens inte boplats. det står bara: du får inga lägenheter för du suger.

Helena sa...

en jag pratade med hade ringt till dom och då hade de sagt att om man inte stått i kö sedan typ 2003 så hade man ingen chans på de stora bolagen. kul.