14 september, 2008

Skooor...

Johodå, det blev ett besök på Provskor igår och för er som trodde att jag skulle gå tomhänt därifrån, så kan jag tala om för er att chansen att jag går tomhänt från den butiken är ganska liten. Så nu har jag utökat min skosamling med faktiskt bara ett par skor till, så nu har jag hmmm, är det pinsamt tro... eh.. 27 par skor. Här i lägenheten alltså, jag vet inte om jag har skor någon annanstans. Jo, ett par på jobbet också, 28 par...

Jag tänkte att kanske skulle man göra sig av med några, skänka bort eller sälja eller nåt, så jag gick igenom mina skor och konstaterade att antingen så ville jag ha dem kvar av praktiska skäl eller av sentimentala skäl. Några av skorna behöver jag ju och använder också relativt ofta, men den större merparten måste jag nog erkänna att jag varken behöver eller använder särskillt ofta.

Och. Jag minns mitt förtret när jag var yngre och mamma sade att hon 'väl hade slängt eller nåt' alla sina kläder från när hon var liten. Hm, om jag nånsin får barn skall dom överösas med alla mina kläder och skor... Alltså sparar jag.

I vilket fall. Jag har funderat på ett par sådana skor ett tag, inte som ett desperat behov jag haft, men som att ett par sådana kan ju vara bra att ha. Beställde de på bilden ovan från Laredoute, men skickade tillbaka dem och köpte de nedan istället. De nya har lite lägre och "stadigare" klack, är bruna istället för svarta och 300 kr billigare. Hade nog hellre haft ett par svarta, det passar bättre till den grå kappa jag ska sy, men jag bestämde mig för att fötterna sitter en bit ifrån kappan och om det skulle vara för jävligt kan man färga dem svarta. Det är riktigt skinn så det borde ju inte vara så svårt...

(För er som inte märkt det så kan jag tala om att jag lider av ett lite för stort intresse av skor och burkar...)

Inga kommentarer: