01 september, 2008

Den på bilden ser mycket godare ut än den jag gjorde, men ändå...


Idag har jag inte varit dåligt duktig.

För ett par år sedan hade jag nog inte trott på mig själv om jag berättade hur sällan jag lagar mat nuförtiden. Då var jag definitivt mycket duktigare, lagade mat kanske några gånger i veckan. Nu botaniserar jag friskt i halvfabrikat och halvmat, ärtsoppa, nudlar, risgrynsgröt, med mera med mera. Men idag har jag faktiskt lagat mat! Gazpacho minsann. Med hembakt bröd till, fast det hade pappa bakat, men ändå, det var gott.

Och inte nog med det, jag handlade idag också. Och duschade. Och diskade.

Jag tror att det är power kingens förtjänst.

3 kommentarer:

kpx sa...

pk är källan till all glädje här på jorden. plus halvfabrikat är inte fy skam, nästan alla på mitt jobb äter alltid ute. iaf på lunchen annars vet jag inte. jag kanske borde följa efter dom nån dag efter jobbet

Helena sa...

jaa, spionera på dom!

fast dom kanske har fruar hemma som lagar mat åt dom. en sån tänkte jag skaffa mig...

elsa sa...

pk!!! det är det bästa gud uppfunnit kanske. god natt.