27 september, 2008

Hett om öronen

Jag gillar att duscha länge i riktigt riktigt varmt vatten. Inte så miljövänligt kanske men gött!
(Och så diskar jag under rinnande vatten också, inte heller så miljövänligt, men det blir i alla fall diskat då...)

I går var jag ute. Det var "after work". Grejen var att det bara var jag från jobbet som kom, resten var kompisar eller såna som jobbade där i somras. Trista jobbarkompisar man har... jaja, det var roligt i alla fall. Lite rörigt och borttappade personer och gnälliga människor, men jag flöt som en gelébubbla genom hela kvällen, brydde mig inte så mycket, ville mest ha kul.
Och så använde jag mina nya skor för första gången. Med 50% stötdämpning i klacken enligt den lilla klisterlappen som satt på, och jovisst, hälarna var förskonade från smärta, men resten av foten... ajajaj. Jag höll på att få kramp i typ alla tår och typ hela resten av foten på väg till spårvagnen, en promenad på ca tre minuter, men det försvann under kvällen. Däremot var trampdynan bakom tårna (vad heter den delen egentligen?) som ett par blåmärken mot slutet av kvällen, inte skönt alls.

Men dagen idag artar sig ganska bra. Resorb is my friend. Det blev till och med lite dur på pianot i förmiddags, det vill gärna bli moll när jag spelar, men idag kom det en melodi i E dur, trevligt och ovanligt. Jag har köpt bageribröd, gott. Jag har diskat, under rinnande vatten. Jag har tänkt dammsuga, kanske. Jag ska betala en räkning, nu. Hej då.

Inga kommentarer: