05 juni, 2008

Sjurätters


Jag läser bloggar. Många bloggar. Jag har pluttrat in dom i google reader så nu får jag alla nya inlägg serverade rakt in i datorn. Suveränt! Ibland vandrar jag själv omkring och läser nya bloggar, klickar här och där, söker, läser, länkas vidare och ibland hittar jag nåt litet guldkorn som får äran att pluttras in i min google reader-lista. Så att jag nästa gång bloggen uppdateras får inlägget serverat på silverfat.

När jag varje dag, nästan, går in på google reader för att se vad som kommit sen sist är det som att avnjuta en mångrätters måltid. En efter en njuter man av rätterna, i vilken ordning man nu själv vill. För det gäller ju att planera, man kan ju inte bara läsa dem från överst till underst, nej nej nej, man tar de "tråkigaste" först och avslutar med de riktigt söta godsakerna. Vilka det blir, beror lite på humör eftersom man oftast kan vänta sig innehållet i bloggarna.

Så avnjuter jag bloggvärlden, hur gör ni?

2 kommentarer:

Maria Ådahl sa...

Jag tackar Google Reader för att jag har fått lite mer ordning på mitt liv. Innan irrade jag runt och kollade jämt om folk uppdaterat sina bloggar och blev oftast besviken nu går jag bara in på reader och får meddelande när uppdateringar skett. Fast jag måste nog erkänna att jag kollar google reader lite oftarte än du. Oftast är det det första jag gör på morgonen.

Helena sa...

oj, ja, det är ju lite oftare.... men så är du student och jag jobbar också... annars hade jag säkert kollat på morgonen också.