18 juni, 2008

Det knackade...

kanske är det min adventsstjärna som störde?

...på dörren?
...i väggen?
...utanför huset?

Varken jag eller Kalo kunde riktigt placera knackningen. Funderade på om jag skulle gå till dörren och kolla, men det vore ju onödigt om där inte stod någon. Och ville någon något så får den väl knacka igen. Till saken hör kanske att jag varken har på musik eller något annat som låter och Kalo är tyst och lugn så det borde inte finnas något att störa sig på.

Men så hör jag ett brötigt läte av en mansröst på andra sidan en av mina väggar. Ah just ja, fotboll. Det är någon granne som gillar sport, det vet jag ju. När det var hockey-VM var det likadant, man hörde precis när det gick bra eller dåligt för Sverige (eller vilket land han nu håller på, men han ropar tydliga och fina svenska "JAJAJAAA!" och "NEEEEEEEJ!" i af).

Själv är jag ju ingen fotbollsfantast precis, eller sportfantast överhuvudtaget. Men jag vet, faktiskt, att Sverige spelar mot Ryssland ikväll och att vi behöver oavgjort för att gå vidare. Och faktiskt, faktiskt, vet jag att vi spelade -och förlorade- mot Spanien i lördags. Och att nån svensk domare skulle få döma nån kvartsfinal, namnet är dock raderat ur minnet sedan... tja, kanske tre sekunder efter det att jag hörde det på radion idag.

Jepp, radion är min vän, lagom koll på allt. Eller mycket i alla fall. Tex vet jag att FRA-beslutet skjutits upp, jag som hade hoppats att det skulle röstas i morse och att det inte skulle gå igenom, till nesa för borgarna. Men icke. Och så vet jag att det är krig i praktiskt taget hela världen. Att det blåst syd fem på Hallands väderö. Att det är översvämning i Kina, två miljoner evakuerade. Att jätteälgen blir av. Att att att, massa saker.

Men jag har ingen koll på de senaste erbjudandena från alla affärer och butiker och restauranger, tack och lov. Leve public service, utan reklam!

Inga kommentarer: