17 juni, 2008

Dans dans. (nån mer än jag som gick?)


Jag har varit på buggkurs på Liseberg! Det ni. Jag och kompisen J har pratat om att gå en buggkurs ända sedan i vintras och så var det en på jobbet som tipsade om den här. Gratis är det och bra. Fast inträde måste man ju betala, men jag köpte mig ett årskort och det tjänar man in på tre gånger så det blir rätt billigt i alla fall. Det var väldigt längesen jag dansade (bugg då, det var nån som skulle lära mig dansa "om det så var det sista jag gör" i lördags) så det var riktigt roligt. En och annan rolig typ fick man dansat med också, alla med sin stil, bättre eller sämre.

Som han som flaxade så med armarna, så att jag nästan varje gång trodde att han skulle snurra mig sådär under armen (det har säkert ett fint namn på buggspråket) eller han som inte sade ett ord, inte hej inte hoppsan när det gick fel inte nånting, eller han som knappt rörde fötterna, bara lade tyngden på den andra foten lite rytmiskt då och då. Och så de som inte vågar hålla en i händerna, som att hålla i en död fisk!

Men jag fick dansat med några bra också och det var riktigt roligt. Sådana som var lätta att förstå, som höll en i händerna och gav tydliga signaler. Roligt och svettigt. Så nu ska här dansas på alla fester! Eller ja... där det tillhandahålls rätt musik, rätt folk och rätt stämning då, jag är inte den som är den som dansar bugg på krogen precis.

Inga kommentarer: