02 februari, 2008

Och kom inte och säg "det blir bättre sen" för det vet jag väl själv att det gör, men det är inte det som är grejen med det här ändå.


Det är sådär trist och jobbigt idag. Jag sov egentligen mycket inatt, men är ändå jättetrött. Lite ont i huvudet. Slapp gå upp med Kalo i natt eftersom syster E sovit här och kom hem inatt. Så då gick hon ut med honom. Men då hade han redan hunnit kissa inne en gång. Och bajsa. På dörrmattan.

Veterinären tyckte att det lät mycket att han drack 4 dl om dagen. Det var ju skönt att höra, så att det inte bara är jag som är lat och inte vill gå ut med honom tillräckligt ofta. Han är alltid törstig och dricker mer än vad Vally gör, och hon väger ändå mer än dubbelt så mycket. Och får han inte vatten så slickar han på gräset och asfalten bara för att få i sig något. Och så har han nån infektion i ögonen. Jag vill inte ha en sjuk hund, jag vill ha en frisk. Hade han inte druckit så mycket hade han säkert varit rumsren för länge sen. Nu är det alltid så oroligt för antingen är han törstig eller så är han kissnödig.

Och så ska jag börja jobba på måndag. Jag vill inte det. Jag ska iofs bara jobba några dagar i veckan till en början, men jag vill inte. Och chefen är hemma och ska var hemma med en massa barn ända till juli nåt. Och i april ska Joa också vara ledig. Så då blir jag själv. Jag vill inte det. Jag minns hur det var på lagret när jag var själv. Och då var det bara en vecka! Jag vill inte.

Och så är det fest ikväll och jag har, kanske, hundvakt så att jag kan gå. Innan ville jag jättegärna gå men efter "ska du komma? synd, då kan ju inte jag ragga" så vet jag inte om jag har lust. Eller snarare, jag vet att jag inte har nån lust att gå just nu. Det kan ju ändra sig. Jag har ju nästan blivit isolerad nu när jag har måst vara hemma med valpen hela tiden, det är ju lite svårt att vara borta längre än nån par timmar, så jag tänkte att så roligt det skulle bli att träffa lite kompisar igen, men ja... nu vill jag inget alls.

Och jag saknar Cola. Så fruktansvärt mycket. Hennes lukt och hennes päls och hennes huvud. Och den där lilla gropen mellan ögonen.

Och jag borde vattna. Jag vill inte. Och jag hade tänkt baka. Jag vill inte. Och kräken ska ha mat nu. Jag måste.


Jag vill...
...vara pigg
...vara glad
...veta vad jag vill med saker och ting
...sova (alltid, alltid vill jag sova)
...vara ledig resten av mitt liv (jag ska bli förtidspensionär när jag fyllt 28)
...ha en dator som fungerar som den ska. För att den är ny. då ska den göra det
...ha en hund som kan hålla sig längre än max två timmar (max alltså) så att man kan leva lite normalt. kanske träna, kanske träffa kompisar, kanske fika, kanske LEVA...

Och grannen lyssnar på en Tori Amos-skiva som jag lyssnade mycket på under en annan jobbig period för många år sedan. Minnen...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej lilla. En dipp, en rejäl en! kramar

Anonym sa...

Hej lilla. En dipp, en rejäl en! kramar