15 februari, 2008

Mitt liv i bilder. Typ.

Ja, nu har jag fått tillbaka min nya fiiiina dator så nu kan jag lägga upp lite nya fiiiina bilder.
Naturligtvis har jag tagit mest bilder på Kalo så vi börjar med en hög sådana:




Ja, ni ser ju hur roligt han tycker det är att vara med på kort... ehm...

Klart att jag tar en hel del kort på Vally också, hon sitter ju i alla fall still när man tar dem. Henne har jag trimmat också, så nu ser hon ut som en helt annan råtta. Hund! menar jag.

Vally som hon såg ut före trimningen

Och så här fin blev hon efteråt

Men så här missnöjd blev hon också


Några kort har jag tagit ute i Sannabacken, där även Kalos bästa vän Dina brukar rastas. Söta hon.
I backen bor också den här kråkan med sin make/maka. De brukar komma fram och få hundgodis av alla hundrastare så nu har de blivit rätt fräcka och nyper hundarna i svansen om de är i vägen för mycket. Fast Kalo och Vally har fortfarande inte tröttnat på att jaga dem så så hemskt nära mig kommer de oftast inte...

I Sannabacken kan man även få lära sig en smula historia, här står att "här bodde stenålderns skärgårdsmänniskor nunder tusentals år." Där ser man...

Min far med Akja har även hunnit göra ett besök. Och Akja var ruffigare och hårigare än nånsin förr. Hon hade ju inte fått pappas ömma skönhetsvård på fem långa veckor...



Och så här glada var pappa och Vally att se varann...

Och så har jag fått en julklapp. Mors G bjöd oss på bio och mat, tack så mycket! Men mina flummiga syskon var lite svåra att få några bra bilder på. Bara B ställde upp med ett fint fotosmajl.



Och slutligen, om man inte tittar på björkarna i bakgrunden kan man nästan tro att det är sommar på den här bilden. Sommar och varmt och solsken och klippor och hav... mmm, längtar...

Inga kommentarer: