18 februari, 2008

Nu är jag säker!


Nu kan jag vara lugn, i alla fall lite lugnare. Jag har fått första sprutan av tre av vaccinet Gardasil mot humant papillomvirus, som i sin tur kan orsaka livmoderhalscancer och lite av varje ont man kan få. Så nu är jag säker, nu kan jag knulla runt bäst jag vill utan att behöva bekymra mig om just det. Eller ja, risken är mindre i alla fall...

Fast å andra sidan är jag säker på en annan sak också. Jag är ju som bekant av den veliga typen och nu har jag velat ett tag men slutligen bestämt mig för att go exclusive med M igen. Så nu blir det ändå inget runtknullande, och då kanske det inte är så hemskt livsnödvändigt det där vaccinet i alla fall. Fast det klart, det skadar ju inte att ha det...

Jag vill inte minnas att jag nånsin haft några problem med sprutor, det sticks lite och sen är det över. Kanske att det ömmar lite i armen/skinkan efteråt. Men denna gången höll jag på att svimma! Jag fick sprutan och det gick bra, gjorde inte så ont, mest kändes lite, men så kände jag hur allt blodet trillade ner ur huvudet och ut i armarna och in i tv:n som stod på i rummet. Hooo... fick lägga mig ner en stund.

Men nu har jag läst på fass.se om alla biverkningar man kan få och att svimma fanns med, tillsammans med blödning, klåda, smärta och andningssvårigheter (!) och nässelutslag. Hu. Brukar alltid läsa på om de där biverkningarna så att jag vet vad jag ska vara beredd på när jag tar nån ny medicin. Och så att jag kan börja med de psykosomatiska externa man kan hålla på med...

Inga kommentarer: