05 april, 2009

Ett liv?

Jag har dragit ner på bloggfrekvensen på det senaste. Inte med någon baktanke och inte ens helt medvetet. Det kanske är så att jag skaffat mig ett liv på det senaste? Jag gör saker på kvällarna, istället för att bara sitta vid datorn och häcka. Syr lite, spelar lite piano, träffar lite människor (kors i taket!).

I fredags till exempel var jag i Tyskland på köpa-öl-och-sprit-bussresa med pappa och annat folk från Ringhals. Jag sov mest hela tiden, ända fram tills alla torra tråkmånsar hade fått tillräckligt innanför västen för att förvandlas till roliga och dansande partymänniskor.
Och en hel del alkohol fick jag med mig hem också. Jag tror att det är någon som behöver bjuda mig på fest så att jag kan börja dricka lite av den (förutom det jag drack på resan hem). Dessutom har jag nya skor som måste invigas... (Och lägligt nog så blir det fest nästa helg. Wie!)

Och igår var det fylla-väldigt-jämnt-kalas för min morbror. Mycken släkt och mycken mat. Ni fattar att man inte orkar blogga också! Då fick jag i alla fall använt ett par relativt nya skor. Plus att jag hade Anna på mig. Så fin så.

Och idag har jag ätit ett kilo rökt lamm! Försökt i alla fall. Plus två kilo potatisgratäng. Jag och Joa, som var på besök och hade med sig lammet, slafsade i oss så mycket vi orkade. Sedan väntade vi en stund innan vi gick på kladdmuffinsen med Snickers i som jag bakat innan. Hua! sen var man mätt. Tror ni man orkar blogga då? Ja, det gjorde jag visst...

Inga kommentarer: