26 april, 2009

Kan ni inte pissa in reviret som riktiga hundar istället?


Det finns många saker som gör mig arg. Våldtäkter och mord är bland dem och det är nog inte så ovanligt att folk blir arga över det. Men så finns det saker som det råder väldigt delade meningar om. Gatukonst tex. Jag skrev för ett tag sedan om idioten FOK som övat tags där jag rastar Kalo vanligtvis, fult och meningslöst, men konstnärligt(?). I morse var där ett nytt, stort och fult konstverk. TSD. Kom igen.
Det är som hundar som skall pinka in sitt revir, förutom att hundpiss inte syns och dessutom sköljs bort i regnet. Det här syns och är bestående. Och fult. Fy fan.

Men. Jag är inte helt emot gatukonst/graffiti/klotter. Bilden är från Umeå och ett exempel på något som jag gillar. Kan inte de där små pc-barnen lägga sin energi på något bra/fint/roligt istället för att slå sig för bröstet som små omogna snorvalpar som tror att de äger stan bara för att de kan skriva tre bokstäver. "Höhö, inatt var jag ute och skrev de enda tre bokstäverna jag kan. Arton gånger. På samma staket. Coolt va?" "A, fan vad du e ball."

Banksy är en gatukonstnär jag gillar. Han gör tänkvärda bilder, saker som får folk att reagera, men reaktionerna är inte bara "så onödigt". Det finns en meetod att "klottra" som innebär att man suddar ut smuts från en yta och på så vis får fram mönster, som "minus-konst" kan man säga. Det är också som en påminnelse om att det är smutsigt. Jag kör genom Götetunneln varje dag och hoppas att någon skall använda sin kreativitet och ett gäng trasor och göra något fint där, för där är det smutsigt. Men det slutar väl med att någon tönt med bekräftelsebehov kommer med sin lilla kliande sprayburk och pissar. Jävla idioter.

Så. Nu har jag sagt det.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Men det är ju väldigt subjektivt vad som är fint och inte.

Helena sa...

Absolut är det subjektivt. Var och en har sin smak och som jag skrev så råder det delade meningar om det här. Och min mening framgår nog, tror jag...

Arne sa...

Tycker att man borde fundera innan man klottrar om det är ett budskap man vill förmedla, om man vill roa eller kanske göra något vackert. Men är det bara för att presentera sitt ego tycker jag man ska låta bli. Tror att mycke fult klotter bara verkar vara ett sökande efter bekräftelse från osäkra människor.

Anonym sa...

(Samma anonym som innan)

Ja, precis delade meningar, men hans TSDs vänner kanske bara kan två bokstäver, och är därmed mäkta imponerade när dom får se TSD göra sitt ökända trebosktavskosntverk!

Helena sa...

Anonym: tänk då vad de skulle bli imponerade om de kollade i en tidning