29 april, 2009

Vi är vad vi heter, om man inte räknar med den mänskliga faktorn.

Ja, jag blir lite arg. Jag var och framkallade bilder till min ansökan till Tillskärarakademin idag. Entimmesframkallning eftersom jag är ute i så god tid.Dyrt som satan. Jag sätter mig och läser en tidning och kommer tillbaka en timme senare och hämtar mina bilder.

Åker hem och sätter mig med en PK och kollar igenom bilderna. Ca 50 bilder in i högen upptäcker jag att ett tiotal av dem har bläckfläckar på. Röv! Men det kan jag leva med, det var inte de viktigaste bilderna, jag kan skriva ut dem igen sen.

Men så bläddrar jag klart och.. vänta lite nu... det där kortet? Och de korten på de grejerna? Räknar högen och det är bara ett åttiotal bilder. Av 236 stycken! De ringer upp strax efter att jag upptäckt det och säger att de har några bilder till... Jo, tack. (Skrivaren hade behövt mer vatten och nån sopa till mänsklig faktor trodde att utskriften var klar.) Jag föreslår att nån kanske bor åt mitt håll? Nja, en av dem kanske kunde möta upp på Avenyn. Va? behöva vänta 30 min på att jag ska komma dit. Gnäll gnäll. Va fan, det är ju ni som gjort fel. Jag har betalat många dyra slantar för att få ALLA min bilder på en timma. Bajs på er.

Nä, jag hämtar i morn istället. Och då ska jag få nya utskrifter på de bläckfläckiga. Och gärna något fint som plåster på såren. Kanske en systemkamera deluxe.

Inga kommentarer: