19 april, 2009

Lokal global uppvärmning


Så har vårvärmen nått hit. Den har till och med letat sig in i mitt kylskåp. Isarna smälta. Jodå. Ja, alltså kylen och frysen har pajat, helt utan förvarning. Märkte att brödet som jag frusit inte var så fruset och insåg att det bara blev varmare och varmare i skåpen. Så det blev en hastig tömning på all mat. I fredags lagade jag inte mindre än fyra olika rätter, bjöd in inte mindre än sex personer som skulle äta maten och drack på den efterföljande spritfesten inte mindre än [cencur] cl sprit. Vally och Kalo blev också glada, de fick så mycket ben och kött de orkade. Jag tror till och med Vally blev mätt till slut.

Men nu är jag sugen på något kallt, mjölk till exempel, eller något annat pålägg än honung och sylt. Och Kalo får äta torrfoder ett tag. Bah! Så beroende man gjort sig av kylskåpet, ungefär som mobilen eller bilen. Tänk förr... m-hm.

Inga kommentarer: