20 augusti, 2008

OS = och så...


Man skulle kunna tro att det bristfälliga bloggandet från min sida beror på OS. Jag sitter klistrad framför tv:n varje dag och följer alla upptänkliga (heter det så?) sporter, för att se om några nya rekord slås och hur det går för våra svenska stjärnor. Inte. Jag har ingen tv att sitta klistrad vid (det fick även försäljaren från Comhem veta när hon ringde, och ingen hemtelefon heller, och jag tänker inte skaffa nån heller, så jag vill inte ha era abonnemang, hur billiga de än må vara) och ni som känner mig vet hur otroligt sportintresserad jag är. Inte så mycket.

Men, jag ska faktiskt säga att lite OS har jag följt. Inte på tv, men radion raporterar ganska bra den med. Jag vet att det går dåligt för nästan alla våra medaljhopp, Stefan Holm hoppade för dåligt, Sanna Kallur hoppade för lågt, nån hoppar av, nån annan hoppas men det hjälper inte. Men för vissa andra går det bättre, Jamaica tex, därifrån kommer världens snabbaste man. Finalen i tvåhundrameter var medan jag var på väg hem och jag lyssnade med spänning. Att han skulle vinna var det ju ingen större tvekan om, men hur snabbt skulle det gå? Och igen, ni som känner mig, vet att jag är den där underbara filmpubliken som lever mig in i rollerna och filmen, skrattar när man ska, gråter när man ska. Och när kommentatorerna går upp i falsett och skriker "NITTON TRETTIOEN! DET ÄR HELT OTROLIGT! NITTON TRETTIOEN! NITOON TRETTIOEN!!! NYTT VÄRLDSREKORD!" osv osv, ja då rös jag faktiskt. Tro det eller ej.

Lyssnade lite på dressyrridning också, väldigt låg rysfaktor. Och tennismatchen som aldrig tog slut, inte mycket rys. Stefan Holms höjdhoppsfinal var lite av en rysare också, det jobbiga var att det var under städrundan så jag var tvungen att gå ur bilen då och då för att plocka skräp. Tänk er att behöva gå ifrån biosalongen när det är som mest spännande och den avgörande sekunden kommer när som helst...

Jaja, snart slutar det hoppas och hoppas och OS-sagan är slut. Då ska jag lyssna på gammalt vanligt radioprat igen.

(Bilden är från Umeå, trevligt klotter)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Halloj! Jag tänkte jag skulle titta in på den här bloggen idag. Mitt minne svek så jag googlade på "Helenas Värld", vilket bara ledde mig till bloggen http://hhelenaa.blogg.se/ som handlar om 19 åriga Helena som gillar Kaninhoppning och Grogg. Jag läste en mening på bloggen "Urs, fick världens migränanall idag.", det räckte. Ett sök efter "fina bröst" fick mig däremot på rätt spår.

Spännande läsning, men som kritik bör nämnas att texterna handlar alldeles för sällan om bröd.

Helena sa...

Kul att du hittade hit! Jag tänkte väl att det var ett sökord som mer än de andra skulle etsa sig fast i ditt minne =).

Nu är ju inte detta någon brödblogg så jag vill ju inte lägga tyngdpunkten på det, men jag ska skriva lite mer om bröd om du vill...