26 augusti, 2008

Klippt och skuret

Jahapp, då var det klart. Kalo är drogad, trött och sur. Medan veterinären gick igenom vad han ska och inte ska göra de närmaste dagarna, vilka mediciner han skall ha osv osv stod Kalo på vingliga ben och surade. Han tycker att den där tratten är sådär kul. Jag gick ut med honom på gräset för att han skulle få kissa och tratten fastnade i gräset, och istället för att lyfta på huvudet och fortsätta stannar Kalo med tratten och huvudet rakt ner i gräset. Ok, han är lite drogad också, men ändå.

Sen fick jag åka ända till Lerum för att få tag på hans medicin, blaj, och slutligen kom vi hem, två små kroppsdelar och några tusen kronor fattigare. Det är billigare att slinga och klippa håret. Medan jag gör iordning Kalos koja så att han kan få sova ruset av sig står han med tratten lutad mot mitt ben och väntar. Han är så sur och söt.

Det var en annan hund som också kastrerats idag, alldeles efter Kalo, en schäfer. Alltså en stor hund. Kalos "julgranskulor" (som vet uttryckte det) var större än hans! Inte konstigt om han har mycket hormoner i sin lilla kropp. Som dessutom blivit ännu mindre sedan jag vägde honom senast. 6,1 kg vägde han nu, mager som en sticka, ibland använder jag hans midja som handtag när han är sprallig. Och vet varnade för att han kunde lägga på sig lite nu efter ingreppet, "men det skulle nog inte göra så mycket". Näe, han får gärna gå upp nåt kilo eller så.

Nähä, om man skulle liksom äta lite eller så...

Inga kommentarer: