18 augusti, 2008

Billigt vs dyrt


När jag handlade såpa senast (för jag hade faktiskt taigt slut på en hel flaska, tro det eller ej. fast jag hade nog haft den ganska länge iofs) tänkte jag "äsch, vafan jag köper en billig variant istället för den dyra Grummesåpan." Mycket billigare och säkerligen lika bra, tänkte jag. Tjajo, det blir säkert rent och så, men det luktar ju ingenting! Det är ju det som är en del av belöningen när man städat ordentligt, att det luktar gott av såpa!

När jag handlade diskmedel senast (det tar jag ändå slut på lite oftare än såpan, men ändå) tänkte jag "äsch, vafan, nu tar jag den dyra yes-flaskan och ser om jag märker nån skillnad." Jag tror inte att jag märkt nån jätteskillnad i renhet efter diskningen... men! Det luktar gott! Det luktar citron på riktigt. Den uteblivna belöningen för städningen får jag istället vid disken.

Sensmoralen av detta blir då: köp den dyra grejen! Det blir kanske lika rent, men det luktar i alla fall gott. På riktigt.

Köpte även billiga diskborstar, typ 3kr styck, skitbra. De kan ju inte vara sååå dåliga som att man sliter ut sex stycken på samma tid som en för 18kr! Men nu vet jag inte längre, nästa gång köper jag en för 18kr.

(Faaaaast. Powerking är hundra gånger billigare än RedBull och hundra gånger godare, så den blir det ändå...)

Inga kommentarer: