20 december, 2007

tio, elva, tolv


"Nej, nej, ta den du, jag vill ju inte hamna på bloggen!"

Haha, seger! Nu får jag som jag vill, jag får ha den stora blåsen, jag får ha grepen, eller så "turas vi om, det tycker du är bra, va?"

Jodå, det är så bra så. Men nog hamnar du på bloggen igen ändå! Hoho.



Det lider mot jul annars. I morgon kväll åker jag hem till Landet och firar jul med mor och sedan blir det jul med far på själva julafton. Jag har nästan missat att det är jul, det har gått så snabbt och jag har inte hunnit adventsmysa riktigt, men jag känner på mig att jag kommer vara rätt nöjd på jul efter den här.

Lite adventsmys har jag dock haft, men man kan räkna dem på ena handen:

Tumme: Varit på julkonsert med Chalmers sångkör
Pekfinger: Hängt upp en adventsstjärna i fönstret
Fuckyoufinger: Bakat pepparkakor
Ringfinger: Druckit glögg, två gånger till och med
Lillfinger: Ätit julbord med jobbet

Ibland letar man febrilt efter något, så mycket att när man väl hittar det så tror man knappt att det är sant. Jag har funderat på om bilnummer med siffran 010 är förbehållna en avlägsen ort i Norrland eller kanske inte ens av någon anledning existerar, men så härom dagen fick jag syn på den! Den mötte min blick och lika fort som den kommit var den borta igen, men nog var det den efterlängtade tian allt. Och samma dag såg jag även elvan och dagen efter tolvan så nu är jag back on track igen.

Otroligt ointressant, men sån är jag...
(Bilden på elvans spårvagn, som jag för övrigt åker med varje dag nu för tiden, är hämtad från den här sidan. En man med ett något udda intresse. Att fota järn- och spårvägskorsningar i Göteborg. Helst med både tåg och spårvagn på samtidigt. Han har tagit en massa andra fina bilder också, på radiomaster och broar och så...)

Inga kommentarer: