26 december, 2007

Det där med hund


Jo, så var det ju, jag hade spanat ur en kull valpar. Rätt ras och bra i tiden. Och sååå söta. Ringde och undrade om jag kanske skulle kunna... nähädå, de var tingade allihop redan. Typiskt! Men hon hade en kull till på gång så jag satte upp mig på kö för den. Jag var nummer fem i kön och med tanke på att det blivit åtta valpar i den förra kullen så kändes det ju lugnt. Det visade sig att det var fem valpar i magen på tiken. Och det visade sig att den sista valpen var dödfödd. Typiskt!

Så nu hoppas jag för allt jag är värd att någon av alla de som tingat valparna redan ska ångra sig så att jag kan få en av dem. De skulle tydligen bestämma sig nu i mellandagarna så jag bara hoppas hoppas hoppas och väntar på en telefonsamtal... åååoouuh! som jag hoppas!

2 kommentarer:

elsa sa...

åååh, jag hoppas också! jag vill också gulla med en liten valp, och det är ju särskilt bra när det är din, så slipper jag torka bajs inomus.
skönt förresten att höra att det var fler än jag som önskade att inte riktigt finnas till igår :) det gör det alltid lite lättare när jag hör att någon annan också har det dåligt...

Helena sa...

elsa: hehe, partners in crime...