12 december, 2007

Äntligen!


Igår var jag och handlade. Lite mat och lite glödlampor, och så lite saffran, tänkte jag. Jag ska göra en fisksoppa med saffran i, så här i lussekattstider.


Köpte ett ynka gram och betalade 37.800 kr!

Per kilo i och för sig, men ändå, det är ganska dyrt det!


Så kom jag hem och skulle laga min goda fisksoppa med saffran i och kom då på att, nä just det, jag har ingen micro. Och stå och blötlägga den frysta fisken i ljummet vatten i åtta timmar hade jag då ingen lust med.


Däremot hade jag fått en avi om ett paket på posten. Ett paket från Comhem. Ett paket med internet i. Jag kände mig som ett litet barn kvällen innan julafton och kunde knappt somna. Om det verkligen beror på internetpaketet eller något helt annat vet jag inte...


Så idag hämtade jag mitt paket, lagade min fisksoppa med svindyr saffran i och nu sitter jag här och datar! Oh, det är underbart, jag har varit utan i en och en halv vecka och trodde knappt jag skulle klara det. Men nu, vackra värld, vad jag ska data!


Men inte mer ikväll, klockan är läggdags-för-en-stund-sedan så det får bli i morgon.


(Som en fläck på min glädjes nymålade vägg fick jag idag ett mail om att min beställda dator inte kommer komma förrän sisådär i mellandagarna. Min beställda ska-finnas-i-lager-dator. Just den. Datorn. Piss. Off. Dumma. Internetbutik-där-man-kan-se-lagerstatus-å-så-bra.)

2 kommentarer:

elsa sa...

wiee! grattis! funkar internettet bra? inga problem va?
tråkigt med datorn... det skulle ju finnas massor på lager!

Helena sa...

tack tack! Jodå, allt funkar. Datorn blev till och med så glad över internetuppkopplingen att den vaknade till liv några gånger i natt... (varför gör den så?)

Jag veeet! Dumma datorbutik...