16 december, 2007

Den dåliga boken


Min kompis sade en gång Just nu känns livet som en dålig bok som man känner sig tvingad att läsa ut. Och det är så klockrent! Visst känns livet som en dålig bok ibland, med enda skillnaden att man inte kan välja om man vill läsa vidare eller inte.

Nu hade jag den valmöjligheten. Eftersom det inte handlade om livet, utan om just en dålig bok. Jag har kanske skrivit om den innan, jag vet att jag har sagt det till många i alla fall, att den är så förfärligt dålig. Min mor köpte den på nån utförsäljning på ett bibliotek och när hon läst den fick jag den. "Här får du en bok, den är dålig" Och jotack, det var den. "Vägen Hem" av Rosamunde Pilcher - läs inte den! Jag har nu äntligen klämt mig igenom hela boken, trots att tvånget endast låg i min egen nyfikenhet på hur den skulle sluta (fast jag egentligen visste det redan en fjärdedel in i boken, så uppenbart var det!)

Idag var jag och lunchade med min kära syster e och efter det gick vi till Pocketshop och gluttade. Hittade en bok som heter "Men Jag Då?" av Sandy Hotchkiss som jag nu ska läsa i hopp om att den ska vara mer givande än den förra. Utlåtande kommer senare...

(En som däremot gillade "Vägen Hem" hittar ni här. Konstig människa. Med just det då, hon tar fina bilder...)

Inga kommentarer: