26 december, 2007

Annandagen

Större delen av den här dagen har jag spenderat i min säng och önskat att det skulle vara just en annan dag. Nästan vilken dag som helst hade varit bättre än denna. Men ingen rök utan eld, jag har bara mig själv att skylla och nog hade jag roligt igår alltid!

Annars har jag haft världens längsta julhelg i dagarna. Den började i fredags kväll, den 21:e, hos mamma och så hade vi julhelg hos henne med traditionsenlig innebandy och allt fram till i söndags då vi förflyttade oss (vi är alltså mina syskon och jag) till Hålt och pappa och firade julhelg nummer två med julpost och allt. Och därifrån åkte vi igår på juldagen hem till Götet och firade med kompisar och så, och det behöver vi ju inte nämna igen hur det gick.

Det har varit ganska skönt med en sån lång julhelg, bara slappat, ätit massor, sovit och tagit det lugnt. Men nu är jag rätt trött på Janson, köttbullar och sill. Det var gott med en spaghettiochköttfärssåsmiddag i går kväll som omväxling.

Och nu väntar en lite längre ledighet, har fått ledigt ända till helgen efter nyår! Jag hoppas på en rolig och sansad nyår, en dator på posten och hoppas hoppas hoppas på en valp!

Inga kommentarer: