17 december, 2007

Ärlighet vara längst


Jag trodde att jag fått för mycket i lön. Med min superkoll på alla mina lönespecar och tidlappar räknade jag ut att en vecka i skarven mellan september och oktober fick jag lön för två gånger. Det måste vara så.

Så jag ringde till Farmartjänst och sade som det var, att jag nog fått en vecka för mycket lön. Samtidigt passade jag på att fråga om inte det var dags för min löneförhöjning snart. Det är nämligen så att om man jobbat x antal timmar hoppar man upp ett steg på lönestegen, och jag tyckte att jag jobbat fasligt länge utan att det hänt något.

Och jo, mycket riktigt hade jag fått för mycket lön, si sådär fyra lök för mycket. Surt. Men å andra sidan skulle jag fått löneförhöjning för längesen och det skulle bli sisådär tre lök. Najs. Men eftersom jag var så "gullig som ringde upp och talade om det så låter vi udda vara jämnt"

Å, puss på er, farmartjänst.

2 kommentarer: