11 november, 2007

Ingen mer skit


Pappa frågade mig idag vad jag önskar mig i julklapp. Ingen mer skit i alla fall, svarade jag.

Jag har i helgen packat 20 (!) lådor och kört ner till Sällstorp och ställt hos mamma. Och det var bara ett litet för-flyttlass... Så nej, jag vill inte ha nån mer skit nu. Jag har allt jag behöver, utom en lägenhet...

Var och tittade på en idag, en med "kokvrå". Mem där fanns inte ens en kokplatta att koka på, så jag undrar hur de fick det till en kokvrå. Dessutom låg den långtlångt bort (som den förra fast en liten bit till) så det får bli nej tack till den.

Ibland är jag glad. Solen är fin och jag får apelsingås av far på fars dag som jag glömde bort. Då känns det ok. Eller så får jag ett sms eller samtal från en vän som bryr sig. Då känns det ok. Eller så får jag en kram av Martin och så säger han att det ordnar sig. Då känns det ok. Och så vill jag bara gråta. Nej, jag vill inte men det kommer ändå.

Och jag bytte däck på bilen. Igen. Och det ena läckte. Också. Alla min högerdäck läcker. Varför? Och jag önskar mig bara ingen mer skit nu...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Varje djup sorg har en förlorad glädje till föremål.
Tappa inte bort denna riktning.
Låt inte sorgen glömma sitt ärende.
Sorgen är den djupaste ära som glädjen kan få.

Harry Martinson

Helena sa...

...sorgen är den djupaste ära som glädjen kan få. Mm,jo... Tack...

Anonym sa...

Om man aldrig har varit riktigt, riktigt, riktigt ledsen, så kan man inte känna hur det är att vara glad. Man blir mera levande, om man inte blir uppslukad av sorgen och blir ledsen för evigt. Livet är spännande men ändå så skrämmande.

elsa sa...

du får bajs i en kanadaflagga med rosett på :P