07 november, 2007

009...


...men vad spelar det för roll? Jag vill ha en lägenhet. Jag vill ha nånstans att bo överhuvudtaget. Ska dock kolla på två lägenheter i morgon, men därmed inte givet att jag får dem, det är ju fler som får erbjudandet...

Joa sade att jag skulle köpa en lägenhet, det är ju bra! Hm, jag vet inte, det är ju inte vad jag tänkt på precis men jag gick in och kollade på bostadsrätter och ja nu snackar vi andra förutsättningar. Massor fina lägenheter, fräscha, lagoma, nica. Men bara för att man är desperat kanske man inte ska göra något förhastat. Men klart att det är lockande...

Äsch, det är skit med alltihop. Jag blir så uppgiven. Pratade med några på jobbet om det och så kom det. Gråten. Jag gillar inte att gråta på jobbet, det är liksom inte så professionellt, men å andra sidan kanske man får lite mer empati. Men ändå, det är ju inge kul att lipa...

Hoppas hoppas hoppas nu att någon av lägenheterna imorgon är ok.

Omständigheterna kring den ena av dem är för övrigt mycket mystiska. Fick ett brev idag med erbjudande om bostad. Från ett företag jag aldrig hört talas om. Jag fattar ingenting men antar att det bara är att tacka och ta emot. Underligt...

Inga kommentarer: