02 juni, 2010

Livliga drömmar, jorå...


Fragment utan ordning:

Jag red på en häst undan en typ som tvingade mig till slaveri på facebook (farmville?) Så till slut fick jag gå till receptionen och säga till att endast mamma och pappa och min pojkvän (som jag hade träffat i Thailand) skulle få kunna se mina statusuppdateringar. Allt för att inte den elaka typen skulle kunna tvinga mig att göra vad det nu var...

Och så smet jag undan in på Nk/Nordstan/annat varuhus och kom direkt in i en möbelaffär. Eller klädaffär med cawboysaker. Eller möbelaffär. Med stooora soffor, i cowboystil. Jag gick vidare in i affären och kom till biljardrummet, väldigt flådigt och i 1800-talsstil. Alldeles för dyrt i vilket fall. Gick vidare genom någon gång och kom ut i biosalongen. Den mindre varianten. Kom sedan ut i den stora salongen genom ett litet hål. Båda var ju alldeles för dyra för att köpa, men det var ju roligt att se. Röda sammetssäten och vip-bås och allt. I den stora salongen var det några från Veddige som letade efter något.

Jag och Kalo och pappa och Baloo sprang vidare och hittade våra hästar och red mot Sällstorp för vi skulle köpa gammelmorbrors hus. Det dumma var att det inte gick att låsa så gammelmorbror skulle komma efter oss.
Jag tog en dusch och smorde in mig med vit lera. När jag kom ut ur duschen var gammelmorbror arg, för det hade bara kommit in 40.000 på kontot. Huset skulle kosta 1 miljon. Så tills huset var betalt skulle den som hade bjudit högst få ha det. Det var en annan kompis. Han skulle nämligen köpa så mycket han kunde från vår släkt, för hans egen släkt hade inga sommarställen, sade pappa.

Så var det plötsligt så att vi befann oss på ett sjunkande skepp och alla skulle behöva ta sig över till det andra skeppet. Och där satt kompisen och erbjöd plats. Men i vattnet mellan skeppen fanns det en elak krokodil. Och någon hoppade i och slogs med krokodilen medan alla kunde gå i säkerhet på det osjunkande skeppet. Men när alla var i säkerhet och krokodilen var släppt och borta så saknades hästen/kalo/ett tuggben. Jag blev väldigt ledsen, men sen visade det sig att den/det gömt sig i ett fack bara.


Och inte nog med detta, det var lite dröm före med oklar handling. Den inbegrep ett kompispar på besök, någon slags spel, foton tror jag, och lite av varje. Kanske bajs, kanske sex, kanske allt eller inget.

2 kommentarer:

Elisabet "Bess" E sa...

Ojojoj... vilka livliga drömmar. Undrar om det har skett/ska ske eller inte ska ske i verligheten.
Själv drömmar jag mest konstiga & annorlunda drömmar om mina vänner.
Har du ritat bilden med träden/huvuden själv Helena?? SNYGGT!!! ~Ciao Bess

Helena sa...

Nej, tyvärr har jag inte gjort bilden, )jag hittade den på internet, men shhh säg inget om det... ) Salvador Dali tror jag är konstnären, om inte jag minns fel...