21 september, 2009

Symaskinskris


Jag hade tänkt vara duktig och sy min kjol idag. (Egentligen tänkte jag att jag skulle sy den i helgen, men då blev jag visst bakfull och sov bort mer än halva dagen och resten liksom bara försvann.) Så satte jag mig för att sy, började pressa och sy fållen och sånt. Och rätt vad det är så blev sömmen alldeles konstig, drog ihop sig och blev blupplig. (Hittepåord igen) Fack! Nånting är vajsing med trådspänningen, den hoppar hit och dit. Än är det för löst, än är det så hårt så att tråden går av.

Jag som skulle sy min kjol. Jag vill gärna sy den hemma, så slipper Kalo vara ensam, men uuuh, nu går det ju inte. Måste väl lämna in skiten på lagning. Typisch. Och garantin har väl gått ut för länge sen. Det har ju hängt med ett tag ändå.

Pisseskit.

3 kommentarer:

Maria Ådahl sa...

Min erfarenhet är att symaskiner är obstinata och har medvetet onda avsikter och vill göra livet surt för människor.

Fin bild förresten

Unknown sa...

hej du!
Jag blev inte fysiskt skadad men även en verbal attack är en attack. Och att en främmande karl plötsligt börjar säga en massa sjuka, snuskiga och nedvärderande saker ute på öppen gata känns liksom helt oväntat… Å han varken alkoholist eller drogpåverkad såvitt jag kunde se, bara helt rubbad.

cecilia sa...

Min är också trasig - vill inte mata framåt, bara sy på samma ställe... Och jag som just hade köpt en massa roliga saker att sy hundleksaker av. Bajs.
Vet du någon bra (billig) symaskinsreparatör?