11 september, 2009

Det om detta


Oj vad jag bloggar o-ofta. Jag gör liksom andra saker och jag tror att det ska ses som något positivt. Jag sitter inte riktigt lika ofta vid datorn som förr, och då blev jag deprimerad så det måste ju rimligtvis vara positivt.

Skolan går bra, det är fullt upp hela tiden. Nu håller vi på med kjolar och jag undrar om jag har tagit mig vatten över huvudet som vanligt. Gett mig in på en svårare modell än nödvändigt, och så kommer jag ändå inte använda den efteråt... Vi får väl se, jag hoppas att den blir fin. Nästa projekt skall jag göra enklare. Själva kjolen är väl inte så svår att sy, men det är så sjukt många punkter att gradera sedan så det är ju lite jobbigt.

Det är bara en sak som är dum med skolan, jag kan ju inte ha med Kalo dit. Min lärare har hundskräck så jag skulle inte få så mycket hjälp då. Och de långa ensamma dagarna för honom kompenserar jag med att träna agility och spendera mera tid med honom på kvällen, vilket nog också är en anledning att jag inte hinner sitta här så mycket.
Just nu är det slalomträning som gäller. Jag har köpt elstängselstolpar som han skuttar genom, ganska ofta från rätt håll. Han har avancerat i alla fall så det finns nog hopp. På söndag är det sista gången på agilitykursen. Det är roligt och Kalo är jätteduktig!

Det om detta, nu ska jag nog sy klart min provkjol.

Bilderna är från ett slott i Polen, med massa fina fönster och trappor.

Inga kommentarer: