06 september, 2009

Järnspikar!


Idag hade jag en bra dag. Agilitykurs som gick bra och söndagsutflykt som hamnade på ett järnvägsmuseum. Och så Linuslinuslinus!

Jag trodde inte att dagen skulle bli så bra, igår hade jag känslan att jag ville vara hemma. Jag ville inte träffa en människa, bara vara hemma och göra inget och allt och alldeles ifred! Var på middag och sedan teater med Linus far med särbo och det var trevligt, men lite jobbigt. Jag ville helst hem och gosa ner mig i sängen med Kalo och på sin höjd läsa en bok, men behavade hela kvällen ändå.

Så när dagen började idag ville jag mest bara få agilityn avklarad och sedan vara hemma hemma hemma, själv själv själv. Men så fick vi låna bil och åkte iväg på lite utflykt. Söndagsåkning. Secondhandaffär med småfynd. Köpte mackor på en ICA och hittade ett modellflygfält att fika på. Körde på väg 190 mot Sollebrunn, men fastnade på järnvägsmuséet på halva vägen. Sedan var det dags att åka hem igen. Känslan och oron för att jag bara skulle vilja hem försvann, det var så skönt! Jag hade roligt och var knappt ens trött! (en pk hjälpte väl till lite kanske, men ändå)

Tyvärr fick jag inte med mig kameran, men min telefon tar hyfsade bilder, hoppas jag, så ni ska få se lite. En annan dag, för nu ska jag sova.

2 kommentarer:

Unknown sa...

hej snygging! Jag kommer kanske till Gbg fredag den 18e sept. Ska försöka ragga med mig några nya klasskamrater till Röhsska för att titta på en liten utställning om Chanel och en stor utställning om en Marimekko designer. Vi kan kanske ta en fika på eftermiddagen? Kramar

Linus sa...

Tack för att du ändrade dig, älskling! Du gör mig så glad... Puss