01 september, 2009

Gluten?










Jag har nu kört en glutenfri diet på Kalo ett tag för att se om det hjälper något. Han har också fått en massa ben som han glatt tuggar i sig. Och ja, även f-benen, men bara råa. Allt han får är rått, utom lite kokt ris som jag haft i maten.

Och på Bristol-skalan över avföringsformerna skulle han nog bli en typ två, vilket ju är trevligt med tanke på hans typ 5-6-7-historia. Tills idag. Nu blev det en typ 7 ungefär. Men han å andra sidan har han inte fått några ben att tugga i sig, bara märgben, det kanske är det?

Hur det har gått med eksemet och klådan? Är det inte lite bättre? Kanske? Eller inte? Eler jag vet inte... Snart är det nog dags för veterinären ändå. Skit. Frågan är ju vad hon kan säga, typ "testa att utesluta någon form av mat" mhm. Det är ju det jag gör...

Bilderna kändes ju inte så avlägsna idag, vilken sommardag det blev! Bilderna är från Getterön en helg i augusti.

3 kommentarer:

Linus sa...

Fina bilder, älklingen!

Dock så undrar jag över f-ben, kan det vara fitt-ben eller vad menar du?

Puss

Linus sa...

Älsklingen ska det ju va!

Helena sa...

F-ben är lika med ben från fågel, fisk, får och fläsk. Om de är tillagade så ska hundar inte äta dem för då kan dom dööö!!!

Älskling <3