18 september, 2009

Inatt jag drömde...

Inatt drömde jag sådär mycket igen. Fast allt eftersom dagen har gått så glömmer jag av mer och mer. Men jag var hos pappa, som bodde i min mormors hus tillsammans med farbror G.Och dit kom det en hel massa flyktingar, mest barn, som skulle stuvas in för natten. Men det var lugnt för i ett av rummen fanns det massor av gamla filtar och lakan och kuddar.

Sedan duschade jag och det låg smutstvätt i duschen som stoppade igen avloppet. Och massor av hår och bös. Men till slut rann det ner iaf. Och så hittade jag en indianhövdingafjäderhuvudbonad (finns det något namn på sånna?) som jag skulle ha när vi tackade pappa och farbror G för övernattningen. För alla skulle ha något på huvudet. Men de låg och sov i sina sängar bakom någon slags barrikad. Eller nåt.

Betyder det här något? Jag har på det senaste drömt om familjen en del tror jag. Att jag är orolig för dom och glad när jag träffar dem, sådär jag trodde-aldrig-att-jag-skulle-se-dig-igen-glad. Vad betyder det?

Inga kommentarer: